top of page

אז איפה משקיעים ? בנדל"ן בארץ או בחו"ל

מחירי הנדל"ן העולים בארצנו הקטנה, יחד עם התשואות הנמוכות שמתקבלות על ההשקעה בהם, מושכות יותר ויותר ישראלים עם כסף נזיל להשקיע בנדל"ן מעבר לים.

לא מעט זוגות צעירים מבינים שרכישת דירה בארץ הקודש דורשת העמדת הון ראשוני של 25% מערך הדירה (ניתן לקבל משכנתא מקסימלית בגובה 75% מערך הדירה) דבר שהופך לסיפור לא ריאלי מבחינתם להחזיק דירה בארץ.

חשוב להבין כי השקעה בנדל"ן בחו"ל אינה פשוטה וכי מי שמעוניין לבצע השקעה כאמור נדרש להרבה שיקול דעת ולזהירות רבה :

אמנם נכונה העובדה שניתן להשקיע סכום של כמה עשרות אלפי דולרים בלבד ולהשיג תשואות גבוהות אבל יש לזכור מנגד שהשקעה כזו טומנת בחובה לא מעט סיכונים :

הנגישות המוגבלת לנכס והעובדה שלא קל לנהל אותו בשלט רחוק מצריכה ברוב המקרים ליווי של חברה לניהול נכסים לצורך הטיפול השוטף וההשכרה, מה שכמובן מוסיף "שותף" נוסף לרווחים ומקזז בעצם את התשואה מהנכס. בנוסף המספרים שמציגות החברות השונות שמשווקות נדל"ן בחו"ל כמעט תמיד אופטימיים מדי, והם ברוב המקרים לא לוקחים בחשבון הוצאות נוספות בגין עלויות שבדרך כלל לא רשומות כגון עלויות מיסים, עלויות ביטוח מורחב שהרבה פעם ידרשו בדירות ישנות יותר ועוד.

כמו כן נכסים רבים שנרכשים, גם אם מושכרים, נדרשים להשבחה ושכזה יש לקחת בחשבון הוצאה נוספת בעתיד הקרוב לשיפוץ ולתיקונים.

לאלו מבינינו ששוקלים לרכוש נדל"ן בפעם הראשונה חשוב להבין 3 דברים עיקריים :

  1. נדל"ן הוא נכס לא סחיר ולכן לוקח זמן לממש את הנכס במהירות בטח ובטח שמדובר בנכס מעבר לים.

  2. התשואה שמקבלים המשקיעים בנדל"ן איננה מבוססת רק על התשואה מהשכירות אלא בעיקר על עליית ערך הנכס ולכן חשוב לו פחות לבחון שהנכס בחול מיועד להציף ערך.

  3. לכל השקעה בנדל"ן, גם בארץ וגם בחו"ל ישנם היבטים במיסוי שצריך להכיר, כאשר בכל מדינה בחו"ל יש צורך להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בה וימליצו בראש ובראשונה האם עדיף להשקיע בה כאדם פרטי או להירשם כחברה וכן יסייעו להימנע מתשלום של מס מיותר.

בשורה התחתונה וכמו ברוב ההחלטות העסקיות עליכם לבחון את יחס הסיכוי מול סיכון :

השקעה בנדל"ן מעבר לים הינה השקעה עם תשואה גבוהה יותר אבל לרוב גם בסיכון גבוה יותר והיא פחות מתאימה לאדם שונא סיכון המעוניין בהשקעה בטוחה יותר.

הנושאים הנדונים הינם כלליים ונועדו למתן מידע בלבד. מומלץ לקבל ייעוץ פרטני לפני ביצוע כל פעולה ואין לראות באמור מתן ייעוץ מקצועי ו/או חוות דעת.


Follow Us
  • Facebook Social Icon
bottom of page